Alustuseks...


  Hei! Minu nimi on Cer-Lyn ja ma olen parasjagu TTÜ-s esimest semestrit läbida üritav tudeng. Minu erialaks on IT-süsteemide arendus, mis on...väga põnev. 
 Blogi pidamisest ei ole mul aimugi, kuid idee sai alguse ainest "IT eetilised, sotsiaalsed ja professionaalsed aspektid". Meile lubati iga teemakohase postituse eest lisapunkte anda, soo here we go! Kõik postitused ei hakka ka selle aine teemal olema, pigem üritan rääkida üldistest oludest, mis seda ainet läbides ees võivad oodata. Nii enda ajaviiteks kui ka selleks, et ehkk keeegi saab veidi kasulikku informatsiooni ja teadmisi, kui üks hetk on soov ka ise midagi ititeemalist tegema hakata. 

Esimesed kaks nädalat...

  Ütlen ausalt, et kui ma esimesed korrad kooli läksin, ei saanud ma ikka MITTE midagi aru mis toimub. Polnud aimu ei hindamissüsteemidest, campusest, tunniplaanidest, rühmadest, uni-id-st ega mitte millestki muust. Seda infot mida ja kuidas teha tuli igast suunast nii palju, et upu või ära. Õnneks on olemas ütlus "Go with the flow" ja seda ma just tegingi (kui nüüd päris aus olla, siis teen siiani, sest ainete tähtajad ja kohustuslikud tööd on ikka jumala sassis😎). 
  Kuna päevaõppes on meil 500+ õpilast, siis võite ise ette kujutada neid meeletuid masse, mis esimesel nädalal ringi ujusid. Ma olin šokeeritud sellest, kuidas reaalselt kõigil oma grupid juba moodustunud olid nagu...kogu klassiga tulite või kuidas te tunnete juba üksteist😒?? Aga see selleks. 
  Ainete poolest oli esimestes tundides üldiselt ikkagi õppekorraldusest juttu, kuid ega pikalt armu ei antud. Progres saime kohe endale hunniku ülesandeid kaela ja iganädalasi teste ainetes ka ikka jätkub. Rääkides programmeerimisest, siis need tunnid on minu ootustest veidi erinevad. Miskipärast arvasin alguses, et selle õpetamine algab täiesti nullist, kuid reaalsuses antakse meile kohe ülesanded koos failidega, kust me siis ise koodi välja peame mõtlema. Ega need täiesti esimese nädala ülesanded midagi ülejõu käivat ei olnud, kuid kogemuse puudumisel võib teine nädal juba parajat nuputamistööd vajada. Õnneks ei ole sa oma probleemidega täiesti üksi. Meil on Discordis umbes nagu 100000🙃 eraldi chatti, kus kõik arutavad kuidas mida teha, abiõppejõud on ka abiks. (PS: praktiliselt kõik kasutavad Windowsi, niiet kui Apples varem progrenud pole, siis oleks ka mõistlik Windowsi arvutit kasutada. Endal lihtsam ja õppejõud oskavad ka paremini aidata asjade installimisel.)
  Kuigi meil on alles teise õppenädala keskpaik, on tänu Korooonale praktiliselt enamik tundidest kaugõppes (või on see võimalus antud lihtsalt). Ei teagi kas see on hea või halb. Ühest küljest nagu saab enda aega ise planeerida ja värki, samas ei saa inimestega tutvuda nii hästi ja iseseisvat tööd on kindlasti rohkem. Kodus hakkab igav ka tegelt, liiga palju tähelepanu hajutavaid asju on siin. 
  
  Igatahes...minu eesmärk hetkel on lihtsalt esimene semester üle elada, sest kui veeel eriti kohutav ei ole, olen ma sellegipoolest kuulnud palju õudusjutte sellest, kuidas esimese semestriga mingi 1-2/3 õpilastest välja kukub. Õnneks olen ma harjunud tuupima ja tbh mulle meeldib tuupida, niiet lootust mul ehk on🤟🏼. Kõige olulisem on ikkagi see, et eriala valik ei oleks vastukarva ja et see, mida sa valid on tõesti midagi, mis sind huvitab. Ma võin siiralt öelda, et ma olen enda valikuga siiani vähemalt väga rahul. See on ausalt üli põnev eriala- soovitan!!!
  

Comments

Popular Posts