Austa teiste inimeste privaatsust...


   Lugedes Virginia Shea kümmet käsku,  kõnetas mind kohe alguses neist kaheksas- austa teiste inimeste privaatsust. Tänases päevas ei ole teiste asjades sorimine eriline tuumateadus. Veidike eeltööd ja tõenäoliselt saaks enamik meist hakkama kellegi privaatse info lugemisega. See on interneti üks suurimaid nõrkuseid.
   Kahjuks on ka minul ebameeldiv kokkupuude säärase olukorraga. Veidi vähem kui aasta eest sain ma Facebookis teavituse, et minu kontosse on uuelt asukohalt sisse logitud. Algul ma eriti paanikasse ei sattunud, mõtlesin, et niisama Facebook jamab või ehk pole midagi tõsist. Asi osutus aga tõsiseks siis, kui ma avastasin, et see sisselogimine ei ole ühekordne error, vaid see hakkas toimuma iga päev ning korduvalt. Ma püüdsin enda parooli pidevalt vahetada, kuid ka sissetungija vahetas parooli. Probleem oli selles, et minu konto oli ühenduses minu vana @hot.ee aadressiga, mida ma ise ei olnud enam pikki aastaid kasutanud ja paroole ei mäletanud enam ammugi. Uus sõber oli aga leidnud viisi kuidas sinna sisse muukida, et läbi selle paroolile pidevalt restarte teha. Lõpuks jõudsin olukorda, kus mind peaaegu, et visati iseenda Facebookist välja, kuna ma ei julgenud enda põhimeili ka praeguseks ümber vahetada. Mine sa tea ehk saab ka sinna sisse ja siis oleks kõikide minu kontode ja andmetega kriips peal. Lõpuks lahenes olukord sellega, et ma võtsin riski, panin gmailile kõik võimalikud turvameetmed peale ja vahetasin meili ümber ning sellega asi ka  lõppes- pärast kahte ja poolt kuud (väidetavatest küberkaitse politseinikest polnud ilmselgelt mingit kasu). 
   Hirmutav on mõelda, kuidas inimesed häkivad sisse teiste inimeste kontodesse ja andmetesse. Isegi kui see on "põhjusega"(mõni väga armukade partner või vihavaenlane), on tihtipeale asi puhtas uudishimus. Too teine inimene aga ei saa enda kontosid enam kasutada, kuna kogu läbikäiv info on kolmandale ja pealegi veel võõrale osapoolele nähtav. See info oleks ikka viisakas inimestele endile jätta. 

Comments

Popular Posts