Mis teeb "itigurust" spetsialisti? 


    Spetsialist on üsna lai mõiste, millele on keeruline ühtset definitsiooni leida. Kas inimene on spetsialiseerunud kui tal on bakalaureus, magister? Või on see keegi, kes on prakitiliselt sünnist saadik antud alaga tegelenud? Arvamused võivad olla erinevad, kui üldise sarnasuste joone saaks sinna vahele siiski tõmmata.
    Laias mõistes peetakse spetsialistiks inimest, kellel on järgnevad omadused:
  • Erialakohane kvalifikatsioon- enamik ettevõtteid tänapäeval ajavad taga kõrgkooli pabereid. See ei ole küll läbinisti tõsi, kuna mõni hingega asjajuures olev inimene võib olla arvutiteaduse selgeks teinud juba ammu enne seda, kui ülikooli peaks astuma. Sellegipoolest ei paku iseseisev õppimine alati neid väärtuseid, mida kool võiks pakkuda. Samal põhjusel oodatakse spetsialistilt tihti diplomeid.
  • Kommunikatsioonioskus - kuigi inimene võib olla vajalike tööalaste oskustega, ei saa ta olla omaala parim, kui puudub oskus teistega suhelda. Eriti oluline on see just IT-valdkonnas, kus meeskonnatöö on äärmiselt olulisel kohal. Samuti on suhtlusel ja suhtlusel vahe. Inimene peab tunnetama, millistes olukordades milline suhtlustasand sobilik on. Spetsialistiks ei saa nimetada kedagi, kes tuleb tööintervjuule avasõnaga "tsau". 
  • Lai silmaring- kuigi põhierialaks võib olla mõni it-valdkonna amet, on asjatundjal arusaam ja tolerents ka muust ümbritsevast. 
  • Kogemus- üheks suurimaks näitajaks on ja jääb siiski töökogemus. Kui inimene on eelnevatel töökohtadel säranud ja endaga soovituskirju kaasa hankinud, siis näitab see tema professionaalsust ning tekitab töövõtjas usaldust. 

Comments

Popular Posts